Kjenn ditt publikum!

En av de viktigste tingene å vite er hvilke mottagere man har, hvem du skal gi dine produktklær til, og om de faktisk har bruk for det du gir de. Det er klart, om mottageren får en fin lue, så er det noe en alltids har bruk for. Spesielt på høsten og vinteren. Men det er kanskje ikke alle som liker luer, og som ikke vil ha det som gave. De som i sin tur ikke kommer til å bruke produktet de har fått og da blir den luen bortkastet. Det er noe man virkelig bør forsøke å unngå, og det gjør man ved å tenke på hva slags profilklær man har og til hvem varemerket er rettet mot. Man bør helst få til en symmetri i akkurat det. Det kan føre til problemer ellers.

Har man gjort grundige undersøkelser på hva folk egentlig vil ha, så har man et enormt fortrinn allerede der, fordi man kan planlegge deretter. Hvor om man skulle befinne seg i motsatt situasjon, hvor man ikke har den fjerneste anelse, så kan man sløse mye tid og penger på å treffe rett. For å ikke snakke om at man faktisk også irriterer sine kunder og de man ønsker å markedsføre seg gjennom. That’s no good!

Gjør man det på en riktig måte, så blir det til en ekstremt effektiv varemerkespredning, som kan faktisk se til at din bedrift vokser raskt, og har et godt rykte samtidig. Det bør vel være noe en bør strekke seg etter? Spesielt med tanke på at man er i en verden hvor det er hard konkurranse i bortimot alle bransjer og industrier. Da bør man i det minste gjøre en innsats for å kjenne sin kundebase og de man vil skape et forhold til. Man kan gjøre det på andre måter, men dette er noe vi anser som med ganske liten risiko i hvert fall.